شماره تماس:

چرا می‌بایست از یک اورگریپ بر روی راکت خود استفاده کنیم؟

چرا می‌بایست از یک اورگریپ بر روی راکت خود استفاده کنیم؟

در این مطلب، قصد داریم اورگریپ و ویژگی‌های آن را به شکلی اجمالی به شما معرفی کنیم و در انتخاب یک نمونه مناسب از این قطعه، به شما کمک کنیم.

اورگریپ، روکشی است که بر روی بخش گریپ راکت تنیس شما قرار می‌گیرد و سطحی چسبنده‌تر و نرم‌تر را نسبت به گریپ اصلی راکت برای تماس دست شما فراهم می‌سازد. اما یک اورگریپ علاوه بر فراهم‌آوری راحتی بالاتر در بازی، می‌تواند رطوبت عرق دستتان حین بازی را بسیار بهتر از گریپ اصلی راکت جذب کند و همچنین، امکان افزایش آسان اندازه گریپ را نیز به شما می‌دهد. دیگر کاربرد یک اورگریپ، شخصی‌سازی ظاهری راکت تنیس است؛ در واقع، شما می‌توانید با استفاده از این نوار، ظاهری متفاوت و جذاب‌تر به راکت خود ببخشید و آن را از راکت سایر هم‌تیمی‌هایتان متمایز سازید.

انتخاب یک اورگریپ مناسب، می‌تواند نقشی اساسی را در حس بازی راکت و عملکرد شما حین بازی ایفا کند؛ پس بهتر است که پیش از خریداری یک نمونه از این وسیله، با مشخصات فنی و مولفه‌های تعیین‌کننده آن آشنا باشید. در این مطلب، قصد داریم اورگریپ و ویژگی‌های آن را به شکلی اجمالی به شما معرفی کنیم و در انتخاب یک نمونه مناسب از این قطعه، به شما کمک کنیم.

چگونه یک اورگریپ مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

مولفه‌های متعددی وجود دارد که هنگام انتخاب یک اورگریپ برای خود، می‌بایست آنها را مورد توجه قرار داده و با در نظر گرفتن آنها به انتخاب این وسیله برای راکت خود بپردازید. در ادامه، به چندی از این مولفه‌ها می‌پردازیم.

چسبندگی به دست

یک اورگریپ مناسب، می‌بایست چسبندگی خود به دست شما را حتی زمانی که دست شما حین بازی از عرق خیس شده است نیز حفظ کند. در واقع، یکی از اولین وظایف اورگریپ این است که چسبندگی و اصطکاک بهتری را برای دست شما بر روی راکت در شرایط حساس بازی فراهم سازد. چسبندگی مناسب در یک اورگریپ، طبیعتا باعث بهبود تسلط شما به راکت می‌شود و تمرکز و عملکردی بالاتر را در بازی برایتان رقم می‌زند. برخی از انواع اورگریپ، به حدی چسبنده هستند که دست بازیکن به واقع به آنها می‌چسبد و حین بازی به هیچ‌وجه از روی آن سر نمی‌خورد. این امر، گریپ صحیح و عملکرد بهینه شما در کل طول بازی را تضمین می‌کند.

قدرت جذب رطوبت

دیگر نقش اصلی یک اورگریپ در راکت، جذب رطوبت و عرق دست شماست. شرکت‌های مختلف سازنده گریپ، فناوری‌های مختلفی را در ساخت محصولات خود به کار می‌گیرند که هر یک، میزان جذب رطوبت متفاوتی را برای محصول نهایی آنها رقم می‌زند. برای مثال، امروزه بسیاری از اورگریپ‌های موجود در بازار، از منفذ‌هایی بسیار ریز بر روی کل سطح خود برخوردارند که باعث جذب بیشتر و سریع‌تر عرق کف دست شما توسط آنها می‌شود.

ضخامت

ضخامت یک اورگریپ، تاثیری مشهود بر روی راحتی، حس بازی و البته دوام آن دارد. هرچه یک اورگریپ ضخامت کمتری داشته باشد، معمولا حس بهتری را حین بازی برای شما فراهم می‌کند؛ اما در مقابل، هرچه یک اورگریپ ضخیم‌تر باشد، دوامی بیشتر خواهد داشت و البته راحتی بالاتری را نیز حین بازی برای شما فراهم خواهد کرد. میانگین ضخامت یک اورگریپ، 0.6 میلی‌متر است؛ اما شما می‌توانید بسته به نیاز خود، اورگریپ‌هایی ضخیم‌تر و نازک‌تر از این میزان را نیز به آسانی در بازار بیابید.

شخصی‌سازی راکت تنیس

دیگر مزیت استفاده از یک اورگریپ، این است که می‌توانید با استفاده از آن، راکت تنیس خود را شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی، می‌تواند هم در بحث ظاهر راکت باشد و هم سایز گریپ آن که با نصب یک اورگریپ، به آسانی قابل افزایش است.

تطبیق اندازه گریپ با دستان شما

نصب یک اورگریپ بر روی راکت، طبیعتا اندازه گریپ آن را نیز کمی افزایش می‌دهد؛ بنابراین اگر از اندازه گریپ راکت تنیس خود راضی نیستید و حس می‌کنید که این بخش از آن ضخامت کافی را ندارد، می‌توانید با نصب یک اورگریپ بر روی آن، این مشکل را حل کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ‌گاه دو اورگریپ را بر روی یکدیگر در راکت تنیس به کار نگیرید؛ زیرا با این کار، لبه‌های گریپ راکت خود را به کلی گرد می‌کنید و دیگر نمی‌توانید با استفاده از آن، حین بازی به خوبی توپ را در ضربات حس کنید.

تغییر ظاهر راکت

اورگریپ‌های رنگی راکت تنیس به شما این امکان را می‌دهند که ظاهر راکت را بسته به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید یا رنگ گریپ آن را با بدنه آن همخوان کنید. همچنین برای مثال، اگر در کلوپی با رنگی خاص بازی می‌کنید نیز می‌توانید با نصب اورگریپی به رنگ کلوپتان، ظاهر تجهیزات خود را با تیمتان ست کنید! برخی از بانوان تنیسور نیز با نصب اورگریپ صورتی بر روی راکت خود، شکلی بامزه تر و خانمانه تر را به راکت خود می‌بخشند.

در نهایت، اورگریپ یک وسیله جانبی بسیار ساده برای راکت تنیس شماست که می‌تواند تاثیری مشهود را در عملکرد شما در بازی تنیس داشته باشد. با انتخاب یک اورگریپ مناسب، نه تنها راکت خود را زیباتر می‌کنید، بلکه می‌توانید تسلطی بیشتر نیز بر روی راکت خود داشته باشید و عملکردی بهتر را از خود در زمین تنیس به نمایش بگذارید.

توصیه ما

پیشنهاد می‌کنیم که در صورت استفاده از اورگریپ بر روی راکتتان، آن را به شکلی مرتب با نمونه‌ای نو تعویض کنید تا همواره عملکرد بهینه آن را تجربه کنید. در صورتی که بیش از حد یک اورگریپ را به کار بگیرید، چسبندگی بهینه آن از بین خواهد رفت و در نتیجه، ممکن است که راکت در حین بازی از دستتان سر بخورد و به شرایطی استرس زا برای شما منجر شود. بنابراین، اگر در حدود دو بار در هفته به بازی تنیس می‌پردازید، توصیه می‌کنیم که اورگریپ راکت خود را یک یا دو بار در ماه تعویض کنید.

آیا شما بر روی راکت خود اورگریپ نصب می‌کنید؟ در صورتی که از این وسیله بر روی راکت خود استفاده می‌کنید، تجربه استفاده خود از آن و همچنین مدل مورد استفاده را در بخش پایینی همین مطلب، با ما و مخاطبین راکت ران در میان بگذارید.


تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲
نویسنده: Alireza Basiri
درباره راکت ران

فروشگاه راکت ران، نمایندگی چندی از مشهورترین و بزرگترین برندهای تجهیزات تنیس و رانینگ همچون یونکس، نایک، ویلسون، بابولات، اسیکس، دیادم، دانلوپ، آر اس اسپورتز و ام اس وی است. شرکت راکت ران با عرضه چندی از برترین محصولات این برندها برای اولین بار در ایران و برخورداری از کارشناسانی خبره، دسترسی به تجهیزات ورزشی باکیفیت و انتخابی صحیح میان گزینه‌های متعدد آنها را برای شما از هر زمانی آسان‌تر می‌کند.

اینماد
آدرس

آدرس: تهران، خیابان جردن (نلسون ماندلا)، خیابان دستگردی به سمت ولی‌عصر، پلاک ۲۷۷، واحد ۱۱ (لطفاً پیش از بازدید حضوری، از طریق شماره‌های تماس، اقدام به هماهنگی فرمایید)

تمامی حقوق برای این وبسایت محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری غیر قانونی است.