شماره تماس:

راهنمای خرید کیف تنیس

راهنمای خرید کیف تنیس

چه یک تنیسور ماهر باشید و چه تازه وارد دنیای جذاب تنیس شده باشید، نحوه حمل تجهیزات مربوط به این ورزش به باشگاه امری بسیار مهم است که می‌تواند بعضا چالش‌برانگیز باشد. انواع مختلفی از کیف تنیس در بازار وجود دارد که هر یک از آنها نیز در تنوعی بسیار قابل خریداری هستند. همین تنوع بسیار نیز می‌تواند باعث گیج شدن حتی باتجربه‌ترین تنیسورها شود و انتخاب یک کیف مناسب را برای شما دشوار کند. در این مطلب، قصد داریم ویژگی‌های هر یک از انواع کیف تنیس را مورد بررسی قرار دهیم و به شما کمک کنیم که با توجه به شرایط و سطح بازی خود، یک نوع مناسب از این وسیله را برای حمل تجهیزات خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید با این سوالات از خود، نوع کیف تنیس مناسب برای شرایط خود را بیابید:

  • چه تجهیزاتی را مرتبا با خود به زمین تنیس حمل می‌کنید؟
  • آیا قصد دارید حداکثر دو راکت تنیس را با خود به باشگاه ببرید یا راکت‌های مورد استفاده شما در هر بازی بسیار بیش از این تعداد است؟
  • آیا قصد دارید از کیف موردنظر خود در بازی‌های حرفه‌ای لیگ یا تورنمت نیز استفاده کنید یا تنها قرار است با استفاده از آن، تجهیزات موردنیاز خود برای کلاس تنیس را حمل کنید؟
  • آیا لباس تنیس خود را در کیف حمل می‌کنید و آن را در زمین بر تن می‌کنید یا با لباس تنیس بر تن به باشگاه می‌روید و تنها یک حوله با خود می‌برید؟
  • آیا کیف مورد نظرتان می‌بایست در یک لاکر جای بگیرد؟
  • به چه روشی به باشگاه می‌روید؟ به وسیله خودروی شخصی یا موتور و وسایل نقلیه عمومی؟

با پاسخ دادن به این سوالات، مطمئنا مواردی که قرار است همراه با خود به باشگاه تنیس ببرید را به طور دقیق محاسبه می‌کنید و می‌توانید انتخابی درست و مناسب در میان کیف‌های تنیس موجود در بازار انجام دهید.

در ادامه، با جزئیاتی بیشتر به انواع کیف تنیس می‌پردازیم تا انتخاب این وسیله را برای شما بیش از پیش تسهیل کنیم. هر یک از انواع کیف تنیس در این مطلب، با شرایط مناسب برای بکارگیری آنها دسته‌بندی شده‌اند تا تفکیک آنها از یکدیگر و انتخاب میان آنها آسان‌تر شود.

کیف‌های 12 تا 15 راکت: مناسب برای حمل تجهیزات متعدد به زمین تنیس

بیایید کار را با بزرگترین کیف‌های تنیس آغاز کنیم! بازیکنان حرفه‌ای که قصد دارند در تورنمنت‌ها و مسابقات لیگ شرکت کنند یا در کل، به هر دلیلی می‌بایست تجهیزات متعددی را با خود به زمین تنیس حمل کنند، باید کیف مورد نظر خود را از میان بزرگترین گزینه‌های موجود در بازار، یعنی نمونه‌های 12 جیب تا 15 جیب انتخاب کنند. این دسته از کیف‌های تنیس برای برترین بازیکنان این ورزش طراحی شده‌اند و از محبوب‌ترین کیف‌ها برای استفاده در تورهای حرفه‌ای تنیس به شمار می‌روند؛ اما حتی اگر بازیکنی چندان حرفه‌ای نیستید نیز می‌توانید از مزایای بی‌شمار این دسته از کیف‌ها بهره ببرید. کیف‌های تنیس 12 تا 15 جیب، تعداد راکت‌هایی که می‌توانند در خود جای دهند را در نام خود به شما می‌گویند و طبیعتا، می‌توانند از 12 تا 15 راکت را در خود حمل کنند! این دسته از کیف‌ها از سه فضای مجزا برای قراردهی این تعداد راکت برخوردارند و حداقل یکی از جیب‌های آنها نیز به عایق حرارتی مجهز است تا از راکت‌های شما و سیم‌های آن در برابر شرایط سخت دمایی محافظت کند. در حالی که احتمالا شما در هیچ شرایطی نیاز به حمل 15 عدد راکت به صورت همزمان به زمین تنیس را نخواهید داشت، اما انعطاف فوق العاده فضای این کیف‌ها، حمل تمامی وسایل مورد نیاز برای یک روز طولانی در باشگاه تنیس را برای شما ممکن می‌سازد. این دسته از کیف‌های تنیس علاوه بر فضاهای مذکور، معمولا به جیب‌های متعددی برای نگهداری از تجهیزات جانبی مربوط به تنیس و یک یا چند جیب توری برای حمل کفش یا لباس‌های کثیف تنیس نیز مجهز هستند. کیف‌های بزرگ تنیس اکثرا بندهایی مستحکم، همراه با اسفنج‌هایی ضخیم دارند که می‌توانید با کمک آنها، کیف را به شکل شانه‌ای یا همانند یک کوله پشتی بر روی پشت خود آویزان کنید و آن را به آسانی با خود حمل کنید.

در نهایت، حتی اگر قرار نیست که چندین و چند راکت را همراه با خود به زمین تنیس ببرید و یک کیف بزرگ از تجهیزات را در آنجا همراه داشته باشید، کیف‌های 12 تا 15 راکتی تنیس می‌توانند گزینه‌ای بسیار مناسب برای حمل تجهیزات مربوط به این ورزش برای شما باشند؛ زیرا فضای بزرگ این کیف‌ها، امکان حمل هر تجهیزاتی را برای شما فراهم می‌کند و هرچه به تجهیزات تنیس شما اضافه شود نیز نیاز به خریداری یک کیف جدید و بزرگتر نخواهید داشت.

کیف‌های 6 تا 9 راکت: گزینه‌ای میانه، مناسب برای تمامی تنیسورها

یک کیف تنیس متوسط که از لحاظ اندازه ای، یک پله از نمونه‌های بزرگ 12 الی 15 راکتی کوچکتر است، معمولا شکلی دقیقا شبیه به نمونه‌های بزرگتر خود دارد و تنها به دلیل مجهز بودن به دو بخش نگهداری از راکت، بدنه‌ای باریک‌تر دارد و می‌توان حداکثر 6 الی 9 راکت را در خود نگه دارد. بسیاری از بازیکنان، از این اندازه از کیف‌های تنیس را برای استفاده در تورنمنتها و مسابقات مهم نسبت به انواع بزرگتر آن ترجیح می‌دهند؛ زیرا این کیف‌ها می‌توانند همانند نمونه‌های بزرگتر خود، تعدادی قابل توجه از راکت‌های تنیس را همراه با تمامی تجهیزات تنیس شما در خود نگه دارند؛ اما اندازه کوچکتر آنها، باعث حمل آسان‌تر آنها نسبت به کیف‌های بزرگتر تنیس می‌شود. این کیف‌ها نیز همانند نمونه‌های بزرگتر خود، معمولا در یکی از جیب‌های خود، مجهز به عایق‌های حرارتی هستند تا از راکت‌های شما در برابر شرایط سخت دمایی محافظت به عمل آورند؛ نکته‌ای که می‌تواند برای تنیسورهای ساکن مناطق بسیار سرد و بسیار گرم اهمیتی ویژه داشته باشد.

کیف‌های 3 راکت: کوچکترین نوع کیف تنیس، مناسب برای مسابقات کوچک و تمرینات تنیس

کوچکترین نوع کیف تنیس، مجهز به تنها یک جیب برای نگهداری راکت هستند و می‌توانند همزمان سه راکت تنیس را در خود نگه دارند. این دسته از کیف‌های تنیس بیشتر برای بازیکنان نسبتا تازه کاری مناسب است که نهایتا دو الی سه راکت را با خود به زمین تنیس حمل می‌کنند، اما به فضایی جداگانه در کیف خود برای حمل تجهیزاتی همچون توپ نیاز دارند. کیف‌های تنیس 3 راکت کوچک معمولا طراحی بسیار ساده‌ای دارند و از تنها یک محل نگهداری راکت و یک یا نهایتا دو جیب نگهداری لوازم جانبی تنیس برخوردارند. این کیف‌ها معمولا به یک بند نیز مجهز هستند که می‌توان با کمک آن، آنها را بر روی شانه انداخت و به آسانی حمل کرد.

چمدان پارچه‌ای باشگاهی: گزینه‌ای غیرمعمول اما محبوب در میان تنیسورها

بسیاری از بازیکنان تنیس ترجیح می‌دهند که به جای خریداری و استفاده از یک کیف تنیس استاندارد برای حمل تجهیزات تنیس خود به زمین، از یک چمدان پارچه‌ای باشگاهی عادی استفاده کنند. این چمدان‌ها معمولا ظاهری عادی‌تر دارند که با تمامی انواع لباس همخوان است و همچنین فضای داخل آنها نیز با وجود اندازه کوچکترشان نسبت به کیف‌های تنیس، برای نگهداری یک الی دو راکت و سایر ملزومات این ورزش، کاملا کافیست.

کوله پشتی: یک کیف برای تمامی مصارف

کوله‌های پشتی یکی دیگر از انواع بسیار محبوب کیف در میان بازیکنان تنیس است؛ زیرا به لطف فضای بسیار زیاد این نوع از کیف، تنیسورها با استفاده از آن می‌توانند راکت خود را همراه با تجهیزات جانبی بسیاری همراه با خود به زمین تنیس ببرند. کوله پشتی‌های مخصوص تنیس اکثرا به یک بخش ویژه نگهداری راکت مجهز هستند که به شکلی خاص از سایر بخش‌های کیف جدا شده است و لایه‌های اسفنجی ضخیمی نیز آن را احاطه کرده‌اند تا راکت حین حمل صدمه نبیند. همچنین این کیف‌ها معمولا زیپ‌هایی خاص دارند که به مکانیزمی قفل شونده مجهز است و هیچ‌گاه به صورت تصادفی باز نمی‌شود. این ویژگی، کوله پشتی‌های تنیس را به یک روش عالی برای حمل وسایل تنیس به صورت پیاده یا با وسایلی همچون موتورسیکلت تبدیل می‌کند.

کوله پشتی‌های مخصوص تنیس معمولا از یک بخش اصلی برای قراردهی تجهیزات تنیس، جیب‌های متعدد برای حمل لوازمی همچون عینک، جیب‌های توری جانبی برای نگهداری بسته‌های توپ و بطری آب و از همه مهمتر، یک فضای ویژه برای قراردهی کفش تنیس برخوردارند. فضای بسیار این کیف‌ها، آنها را به گزینه‌هایی بسیار خوب حتی برای حمل وسایل دیگر در شرایطی غیر از بازی تنیس نیز تبدیل می‌کنند و از آنها یک کیف بسیار منعطف، برای تمامی موقعیت‌ها ساخته اند. اگر تیپ و استایل شما حین ورزش برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کوله پشتی‌های بسیاری در بازار وجود دارد که توسط شرکت‌های مشهور پوشاک به تولید رسیده‌اند و می‌توانند علاوه بر تسهیل حمل تمامی تجهیزات تنیس به باشگاه، ظاهری بسیار شیک و جذاب نیز به شما ببخشند.

کیف‌های شانه ای: گزینه‌ای شیک و زیبا، خصوصا برای بانوان

اکنون، به یکی از شیک‌ترین انواع کیف تنیس می‌رسیم که در میان بانوان تنیسور نیز محبوبیتی بسیار دارد: کیف‌های شانه‌ای یا توت بگ (tote bag). امروزه، بازه‌ای بسیار وسیع از کیف‌های شانه‌ای مخصوص تنیس توسط سازندگان مشهور تجهیزات تنیس و پوشاک به تولید رسیده است که هر یک با طرح‌ها و رنگ‌های ویژه خود، به نوع خود زیبا هستند و می‌توانند با همخوانی با لباس تنیس شما، ظاهری بسیار شیک و جذاب را برای شما فراهم کنند. این دسته از کیف‌ها با هدف حمل راکت و سایر تجهیزات تنیس ساخته شده‌اند و همگی آنها به بخش‌ها و جیب‌هایی ویژه برای نگهداری مجزای راکت، کفش و سایر تجهیزات تنیس شما مجهز هستند. کیف‌های شانه‌ای تنیس در رنگ‌بندی بسیار وسیع، در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف با قیمت‌هایی متفاوت در بازار وجود دارند و می‌توان گفت که همگی آنها نیز کیف‌هایی بسیار زیبا، مناسب برای استایلی خاص هستند. اگر تیپ و استایل یکی از اولویت‌های شما در ورزش است، بهترین نوع کیف تنیس برای شما، کیف‌های شانه‌ای هستند.

کیف‌های ورزشی کیسه ای: ساده‌ترین روش برای حمل تجهیزات تنیس

اما ممکن است در مقابل، شما فردی باشید که تنها عملکرد در زمین تنیس برایتان اهمیت داشته باشد و می‌توانید راکت و تجهیزات تنیس خود را با استفاده از حتی ساده‌ترین کیف‌ها نیز با خود به باشگاه تنیس حمل کنید. در این صورت، کیف‌های کیسه‌ای ورزشی با سادگی بسیار و قیمت مناسب خود، برای شما گزینه‌ای بسیار مناسب هستند. این کیف‌ها ساختاری بسیار ساده و سبک‌وزن دارند و توسط بسیاری از تنیسورهای حرفه‌ای نیز برای جلسات تمرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف‌های کیسه‌ای معمولا تنها یک بخش بزرگ برای نگهداری وسایل دارند و می‌توان یک جفت کفش، راکت تنیس و وسایلی همچون کرم ضد آفتاب را در آن به آسانی و در حالی که هد راکت داخل کیف و دسته آن بیرون از کیف قرار گرفته است، در این نوع از کیف‌ها جای داد. همچنین برخی دیگر از تنیسورها نیز از کیف‌های کیسه‌ای تنها برای حمل تجهیزات جانبی تنیس همچون توپ تنیس و وسایلی ضروری همچون قمقمه آب استفاده می‌کنند و راکت‌های تنیس خود را بدون کیف در دست می‌گیرند. در کل، کیف‌های کیسه ای، ساده‌ترین روش استاندارد برای حمل تجهیزات تنیس هستند و می‌توانند وسیله‌ای بسیار کار راه انداز در این زمینه باشند.

کیف‌ها و چمدان‌های مسافرتی: مناسب برای حمل تجهیزات تنیس در سفر

در آخر، اگر قصد دارید تجهیزات تنیس خود را با خود به سفر ببرید یا می‌خواهید در یک تورنمنت در شهر یا کشوری دیگر شرکت کنید، چمدان‌های مسافرتی بزرگ مخصوص تنیس بهترین گزینه برای شما هستند. این کیف‌ها به دلیل اندازه بزرگ خود، برای حمل راکت و تجهیزات تنیس به زمین تنیس نزدیکتان مناسب نیستند؛ اما می‌توان آنها را بهترین وسیله برای جا به جای وسایل تنیس در سفرها و به کمپ‌ها و تورنمنت‌ها دانست. بسیاری از چمدان‌های مخصوص تجهیزات تنیس، در بخش زیرین خود به چرخ مجهز هستند و می‌توان آنها را از این طریق به آسانی بر روی زمین کشیده و حمل کرد. همچنین همگی این چمدان‌ها بسیار جادار هستند و می‌توانند دو یا چند راکت را به آسانی در خود نگه دارند.

شما برای حمل راکت و وسایل تنیس خود به زمین تنیس، از کدام یک از انواع کیف ذکر شده در این مطلب استفاده می‌کنید؟ نام و مدل آن و تجربه استفاده خود از آن را در بخش نظرات همین مطلب، با ما و مخاطبین راکت ران در میان بگذارید.


تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۷
نویسنده: Alireza Basiri
درباره راکت ران

فروشگاه راکت ران، نمایندگی چندی از مشهورترین و بزرگترین برندهای تجهیزات تنیس و رانینگ همچون یونکس، نایک، ویلسون، بابولات، اسیکس، دیادم، دانلوپ، آر اس اسپورتز و ام اس وی است. شرکت راکت ران با عرضه چندی از برترین محصولات این برندها برای اولین بار در ایران و برخورداری از کارشناسانی خبره، دسترسی به تجهیزات ورزشی باکیفیت و انتخابی صحیح میان گزینه‌های متعدد آنها را برای شما از هر زمانی آسان‌تر می‌کند.

اینماد
آدرس

آدرس: تهران، خیابان جردن (نلسون ماندلا)، خیابان دستگردی به سمت ولی‌عصر، پلاک ۲۷۷، واحد ۱۱ (لطفاً پیش از بازدید حضوری، از طریق شماره‌های تماس، اقدام به هماهنگی فرمایید)

تمامی حقوق برای این وبسایت محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری غیر قانونی است.